9.03.2014

Sutasz

Soutache, sutasz - jest to rodzaj haftu ręcznego, do którego wykorzystuje się sznurki wykonane z wiskozy. Technika ta znalazła szerokie zastosowanie w modzie, między innymi do wykańczania brzegów ubrań czy tworzenia ozdób na strojach ludowych .Gorset i spódnica ślubna  mojej mamy haftowana była właśnie sutaszem ( w gwarze góralskiej zwana siutasiem)

Ta kolorowa sutaszowa biżuteria zawładnęła moim sercem i postanowiłam spróbować sama coś stworzyć... Na pierwszy rzut zrobienie takich kolczyków czy bransoletki wydało mi się dość skomplikowane, jednak od czego jest internet i wujek Google :) 
Po obejrzeniu kilku tutorialii byłam gotowa( przynajmniej tak myślałam :P) Zamówiłam wszystkie potrzebne rzeczy w sklepie internetowym i zabrałam się do pracy. Wykonanie pierwszego kolczyka zajęło mi cały dzień, że nie wspomnę o zmarnowanych sznurkach, niciach i pokaleczonych palcach...
Drugiego dnia szło już całkiem lepiej, jak to mówią praktyka czyni mistrza :) Do idealności mym kolczykom jeszcze daleko, z biegiem czasu mam nadzieję doskonalić tę technikę i od czasu do czasu pochwalić się Wam czymś nowym.
Ania
P.s. Więcej o sutaszu możecie przeczytać TUTAJ




Sutaszowe kolczyki wykorzystałyśmy w rockowej stylizacji. Haft nie zawsze musi nam się kojarzyć z etnicznym, bądź folkowym  stylem.  Bazę stanowią pikowana kurtka i spodnie, różowa bluzka ożywia całość (w końcu wiosna coraz bliżej i kolor musi być:D )

 Pozdrawiamy Ania i Klaudia














Kurtka-Reserved
Spodnie-Rose player
Buty- Sinsay
Bluzka- H&M
Okulary- Reserved

3 komentarze:

Dziękujemy za wszystkie komentarze.

Copyright © Modnie pod Giewontem , Blogger